Glosori- PEMASARAN: (1)
Pembangunan Strategi: Segala aktiviti yang dilakukan untuk membantu proses penentuan objektif, matlamat dan sumber-sumber serta aktiviti yang diperlukan demi memenuhi objektif-objektif organisasi (Analisis Pasaran atau Market Analysis);
• Pembangunan Perkhidmatan: Aktiviti pemasaran perkhidmatan yang menjamin bahawa barangan / perkhidmatan dibangunkan dan diperbaikki selaras dengan kehendak pelanggan yang pelbagai dan berubah-ubah (Pembangunan Produk atau Product Development); (Pembangunan Perkhidmatan atau Service Development)
• Penyelidikan Pelanggan: Kajian untuk mengenalpasti kesedaran pelanggan terhadap perkhidmatan yang diberi termasuk sikap, penggunaan dan tahap kepuasan dengan perkhidmatan masakini dan keperluan pada masa hadapan (Penyelidikan Pasaran atau Market Research);
• Kempen-kempen Penggalakan: Segala aktiviti Pemasaran yang bertujuan untuk meningkatkan kesedaran orang awam , meransang pembelian dan memperingatkan mengenai perkhidmatan-perkhidmatan yang disediakan melalui berbagai teknik penggalakkan (Iklan atau Advertising :Promosi atau Promotion)